neděle 12. listopadu 2017

Rychleji mluvit nedokážu - Lauren Graham

Prostě život jaký byl a jaký je.

Autor/ka: Lauren Graham
Originální název: Talking as Fast as I Can
Rok vydání: USA 2016/CZ 2017
Nakladatelství: USA Ballarine Books/CZ Omega
Překladatel/ka: Noemi Mottlová
Počet stran: 208

Lauren Graham jistě všichni znáte ze seriálu Gilmorova děvčata, kde vystupuje jako nesmírně upovídaná a na kofeinu závislá Lorelai. Že ten seriál taky milujete? Ani si neumím představit, že by to někdo měl jinak.
Kniha Rychleji mluvit nedokážu popisuje všechny zážitky (dobré i špatné), ale nejen z natáčení původních sedmi sérií ale také z pokračování a samozřejmě i z Laurenina osobního života.
Také vás to tak štve, když někdo z vašich přátel začne chodit s někým skvělým či dostane nové auto nebo ho nečekaně povýší? Mají z toho velkou radost a nedokážou o tom přestat mluvit. Prostě pořád melou o tom, jaké mají štěstí, jak je všechno okolo úžasné a tak dále. Jen vás varuji, protože chci mluvit o seriálu Famílie, který ve mně vzbuzuje tyto libé pocity. (s. 141)
Překvapilo mě, jak osobitý styl psaní Lauren má. Stránky přímo překypují energií, optimismem a humorem. Líbí se mi, že se nesnaží o nějaké umělé věty a vše píše tak, jak ji to zrovna napadne. Často si neodpustí i několikastránkovou odbočku od tématu, ale jak jsem během čtení zjistila, tak tyhle odbočky jsem měla nejraději. 

Pokud jste Gilmorova děvčata neviděli nebo se na ně neplánujete dívat, tak knihu nečtěte. Myslím to vážně, protože je zaměřena především na tento seriál a všechno kolem něj. A taky tam uniklo pár spoilerů, takže byste se mohli něco dozvědět dříve, než byste chtěli.

Dozvíte se všechno. Je neuvěřitelné, jak široké spektrum informací je v tak krátké knize nacpáno. Od základního kde, kdy a s kým se natáčelo, přes různé historky z rozhovorů a televizních show, po příběh jedné ztracené bundy nebo také ověřený hollywoodský způsob hubnutí. Vše je napsáno neuvěřitelně chytlavě a čtení zpříjemňují i autentické fotografie. Ke konci se dostanete raketovou rychlostí a rozhodně budete chtít víc. 

Takže teď mě omluvte, jdu si uvařit kafe, na pár týdnů se zavřít do pokoje a koukat na Gilmorky.
Zdroj
P. S. Za recenzní výtisk děkuji nakladatelství Omega. Knihu si můžete zakoupit zde.

2 komentáře:

  1. Pěkná recenze, Gilmorova děvčata mám moc ráda a herečku samozřejmě taky, proto mě tahle kniha hodně zaujala. :) a rozhodně bych si ji chtěla přečíst. :))

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Opravdu doporučuji. Je taková milá a úsměvná. Na dlouhé zimní (podzimní) večery ideální. :)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.