čtvrtek 1. listopadu 2018

Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan

 Vždy očekávej neočekávatelné.

Autor/ka: Jogn Green, David Levithan
Originální název: Will Grayson, Will Grayson
Rok vydání: US 2010/CZ 2016
Nakladatelství: US Penguin Group/CZ Yoli
Překladatel/ka: Veronika Volhejnová
Počet stran: 308

Napadlo vás někdy, jestli existuje někdo, kdo má stejné jméno jako vy? A přemýšleli jste někdy o tom, co by se stalo, kdybyste se s tímhle člověkem setkali? Will Grayson vůbec nečekal, že se mu něco takového stane, ale nakonec to byla nejspíš ta nejlepší věc, co ho kdy potkala.
A jaký byl ten druhý Will Grayson? Samozřejmě úplně jiný než ten první.
Love is such a drug. (s. 65)
Jak jistě víte (pokud tohle není první recenze ode mě, kterou čtete), tak John Green je moje srdcovka. Můj oblíbený autor. Takže si jistě dovedete představit, s jakým nadšením jsem se do knihy pouštěla a světe div se, to nadšení mi vydrželo až do konce.

Knihu ale napsali dva autoři. Každý z nich vytvořil jednoho Willa Graysona a v psaní se střídali po kapitole. Myslím, že je to první kniha tohohle typu, kterou jsem četla. Líbí se mi, že si každý zachoval svůj styl psaní, že se ho nesnažili nijak měnit jen kvůli tomu, že spolu píšou knihu. A díky tomu jsou i oba Willové naprosto unikátní.
Zdroj
Rozhodně bych vyzdvihla i téma knihy, tedy to, že se zde potkávají dva lidé se stejným jménem. Je to originální a příběhu to dodává na nevšednosti. Mohlo by se zdát, že toto setkání bude hlavní náplní děje, ale je spíše koncem jednoho příběhu a nástrojem pro začátek nového. To hodnotím rozhodně pozitivně.

Obálka je jednoduchá, ale naprosto jasně se vztahuje k příběhu. Název je na tom podobně – tady zkrátka není co vytknout.

Jediná věc, kterou hodnotím negativně je ta, že tím, jak si autoři ponechali svůj styl psaní, tak mě více bavily a oslovovaly ty kapitoly, které napsal John Green (překvapivě). Knihu jsem četla v originále, a tak by mě docela zajímalo, jak to vyřešili v českém překladu. Liší se zde styl psaní obou autorů?

Pokud jste fanoušky Johna Greena nebo LGBTQ+ knih, tak tahle je prostě nezbytností. Ale na druhou stranu, i když Johna zrovna nemusíte, tak byste téhle knize mohli dát šanci, protože jednu její polovinu napsal někdo úplně jiný.
Zdroj

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.