čtvrtek 6. června 2019

Přečteno - Květen 2019


Za květen jsem přečetla jen dvě knihy - já vím, to moc není. Ale jednou z nich byla Hra o trůny, takže ta by se mohla počítat tak za dvě, ne? :D

Tiché zlo - Emma Viskic
Pvní květnová kniha byla zároveň recenzním výtiskem od nakladatelství Cosmopolis. Na knihu jsem publikovala samostatnou recenzi, tak tady to jen krátce shrnu. Myslím, že jsem nikdy dřív nečetla knihu z pohledu neslyšícího člověka, a tak to rozhodně byla zajímavá zkušenost. Jedná se o thriller a děj nezklamal. Byl napínavý, knihu jsem nemohla dát z ruky. A asi nejzajímavější částí bylo to, že to co neslyšel Caleb, neslyšel ani čtenář. Celkově se tak jedná o velmi unikátní knihu, do které se toho vešlo opravdu hodně i přes to, že je poměrně krátká. Pokud vím, tak by se mělo jednat o sérii, a tak doufám, že u nás vyjdou i další díly.






Hra o trůny - G. R. R. Martin
Ano, podlehla jsem. Nejprve mě ten hype okolo jak knižní série Píseň ledu a ohně, tak okolo seriálu Hra o trůny hodně odrazoval. Ale nakonec jsem si řekla, že to zkusím. Říkala jsem si, že když se mi to nebude líbit, tak alespoň budu moci argumentovat proč. Věděla jsem, že seriál vidět nechci, protože jen po zhlédnutí prvního dílu jsem okamžitě poznala, že tenhle typ násilí a grafických sexuálních scén opravdu není pro mě, takže volba padla na knihy. Zatím jsem četla jen tento první díl (i když doma už mám připravený druhý), tak úplně nevím, jak hodnotit, protože se přece jenom jedná o poměrně dlouhou sérii, která ještě ani není dopsaná, ale pokusím se. Jsou tam věci, co se mi líbily a i věci, co se mi nelíbily. Líbilo se mi, jak G. R. R. Martin vytvořil svět, který je komplexní, má historii, budoucnost a neskutečné množství detailů. To opravdu oceňuji a to samé platí o příběhu. Většinou nemám ráda, když je vyprávěn z pohledů několika postav, ale tady to asi bylo nezbytné. Nejen proto, že svět ve kterém je kniha zasazena je tak rozsáhlý, ale také proto, že hlavní postavy jsou tak odlišné a mají tak různorodé hodnoty a přesvědčení, že nějaké z nich mám ráda a nějaké prostě nemůžu vystát. Mám ráda Aryu a Jona, ale kapitoly s Daenerys a Sansou pro mě byly úplné utrpení. Takže kdyby celou knihu vyprávěla jedna z nich, asi bych se moc daleko nedostala. I když se jedná o knihu, tak jsem měla problém s nějakými scénami. Úplně nevím, jestli některé krutosti, které se tam odehrávali byli nutné. Na druhou stranu chápu, že se jedná o svět zasazený víceméně do středověku, a tak je to takhle asi autentické. Abych to všechno shrnula, tak ač to asi z téhle mini recenze nevyplývá, na Goodreads jsem knize dala čtyři hvězdičky a plánuji přečíst další díly. Nemůžu popřít to, že Martin opravdu umí psát, ale že si série získá tak široké publikum, to bych opravdu nečekala.

Četli jste nějakou z výše zmíněných knih? Jaký je váš názor na Píseň ledu a ohně (prosím bez spoilerů)?

2 komentáře:

  1. Tak to mně se GoT moc líbilo! Postupně si dávkujidalší díly, abych je nedočetla naráz...:-D Nejradši mám kapitoly od Daenerys ale, narozdíl od tebe... ale Arya je hned druhá nejlepší! :-D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. A co se ti na těch knihách tak moc líbí? :D Jinak Daenerys mi prostě přijde taková hloupá no... Ale tak uvidím.

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.