středa 10. července 2019

Pekárna v Brooklynu - Julie Caplin

Romantická letní oddechovka.

Autor/ka: Julie Caplin
Originální název: The Little Brooklyn Bakery
Rok vydání: USA 2018/CZ 2019
Nakladatelství: USA HarperImpulse/CZ Cosmopolis
Překladatel/ka: Karolina Medková
Počet stran: 368

Trochu nečekaným a nešťastným způsobem se Sophie dostane do New Yorku. Říká si, že s chlapy skončila, ale samozřejmě nic nejde podle představ. Bydlí v bytě hned nad pekárnou, kterou vlastní její bytná Bella. Stanou se z nich kamarádky a Sophie tam začne trávit všechen svůj volný čas, kdy nepíše pro časopis o jídle. Nechce v New Yorku zůstat napořád a plánuje se vrátit do rodné Británie, ale co když se objeví něco někdo, kvůli komu by to za to stálo?

Pekárna v Brooklynu od nakladatelství Cosmopolis je již druhým dílem. Tím prvním je Kavárna v Kodani, ale knihy na sebe navazují pouze volně, takže nevadí, když si tuhle přečtete jako první. Já jsem Kavárnu v Kodani nečetla, ale určitě to do budoucna plánuji.

Můžu říct, že kniha dostála mým očekáváním. Čekala jsem oddechovku na léto a tu jsem také dostala. Nejspíš kniha nevyhraje Nobelovu cenu, ale příběh je překvapivě členitý, s mnoha vedlejšími dějovými liniemi a zvraty, které jsem ne vždy očekávala. Čte se rychle a nepustí vás. A ač tenhle žánr nečtu tak často, tak mě mile překvapila.

Postavy jsou také propracované a v průběhu knihy se mění a prochází vývojem. Ne vždy je někdo takový, jak na první pohled vypadá. Obzvlášť se mi líbilo, že i když se jedná o romantickou knihu, tak v ní chyběly ty typické kýčovité scény.

Grafické zpracování knihy je opravdu nádherné. Má příjemný formát, není těžká, stránky jsou příjemně nažloutlé a obálka naprosto přesně vystihuje atmosféru knihy. Musím také říct, že se mi líbí víc, než ta originální. (A navíc je úžasně fotogenická.)

Za knihu moc děkuji nakladatelství Cosmopolis. Pokud také hledáte knížku, která je úplně perfektní na dovolenou, tak si Pekárnu v Brooklynu na eshopu Grady můžete zakoupit.

4 komentáře:

  1. Moc hezká recenze :) Na knihu se právě chystám a už se těším, jak si při jejím čtení zarelaxuju :)

    OdpovědětVymazat
  2. Líbí se mi celkový nápad téhle série - Pekárna v Brooklynu, Kavárna v Kodani. Co bude příště? :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. No v angličtině už jich vyšlo všech pět, takže podle Goodreads bude následovat Malá cukrárna v Paříži, Chata pod polární září a Tajemná zátoka v Chorvatsku. (Moje osobní překlady, takže asi ne moc přesné. :D) Ale ano, taky se mi ten nápad líbí. :)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.