úterý 20. dubna 2021

Zločin v době pandemie - Magdaléna Červinková

Právě dnes, 20. dubna 2021, se na stránkách nakladatelství Pointa spouští předprodej knihy Zločin v době pandemie od autorky Magdalény Červinkové. Jedná se o detektivní příběh, odehrávající se prioritně v březnu roku 2020 v Praze. Poslanec Bernard Douba, který si za svůj dosavadní život vytvořil svým nadřazeným hrubým chováním spoustu nepřátel, je nalezen ve své vile mrtev. Tým zkušených vyšetřovatelů, kteří dostali případ na starosti, musí nejprve objasnit, zda oběť, u které patolog označil za důvod smrti předávkování léky, zemřela svou vinnou či šlo o promyšlený trestní čin. Mjr. David Veselý i jeho kolegové, kpt. Tereza Malíčková a kpt. Josef Pařízek, řeší v náročném období nouzového stavu nejen tento nejasný případ, ale i své osobní životy.

Pointa je nakladatelství, kde se knihy financují v předprodejích samotnými čtenáři - jinak kniha nevyjde. Takže pokud vás kniha autorky zaujala, tak rozhodně neváhejte přispět k jejímu vydání. Malá ukázka z knihy:

Poslanec Bernard Douba (47) byl po více jak pěti měsících zcela zproštěn obvinění kvůli údajnému znásilnění, jak potvrdil žalobce Felix Sova. Vyšetřovatelům se nepodařilo prokázat obvinění Moniky Ž. (23), která se 27. 8. 2019, po deseti dnech od inkriminované události, obrátila na policii s tím, že byla B. Doubou dne 16. 8. 2019 znásilněna v jeho bytě v Praze 1. Vypověděla, že při návštěvě v bytě poslance B. Douby, kde vypila dvě skleničky vína, si nepamatuje nic až do bolestivého procitnutí v posteli v ranních hodinách v bytě podezřelého, kde oba leželi nazí. Z místa činu se snažila co nejrychleji odejít a protože své věci našla roztrhané a špinavé, použila na zemi pohozenou košili pana poslance a přivolaným taxíkem odjela do svého pronajatého bytu na Praze 9, kde se psychicky složila. Šokem z prožitého traumatu obhajovala prodlení návštěvy na policejní stanici i okamžitou likvidaci všech inklinovaných předmětů.

Měla jsem dokonce možnost se autorky zeptat na pár otázek, takže ji v následujícím malém rozhovoru můžete ještě lépe poznat, než se vrhnete na předprodej.

Kdybyste se měla popsat jednou větou, jaká by to byla?

Od malička mne uchvacovaly knihy, ve kterých jsem spolu s postavami prožila příběhy plné lásky, žalu, humoru i tragédie a doufám, že není příliš troufalé pokusit se literárně zpracovat příběhy rodící se v mé fantazii.

Je tohle první kniha, kterou jste napsala?

Nejedná se o můj první literární počin, ale Zločin v době pandemie je první kniha, kterou se pokouším vydat v tištěné podobě.

Proč jste zvolila právě detektivní žánr?

Několik příběhů jsem již napsala „do šuplíku“ a ač se jednalo o jiný žánr, vždy mi v nich nějaká postava zemřela. Příběh to tím posunulo do tragické roviny, aniž by se jednalo o můj prioritní záměr. Proto jsem nyní zvolila detektivní příběh, kde mrtvoly nejen že nikomu nevadí, ale navíc jsou čtenářem přímo vyžadovány.

Co vás k napsání této knihy inspirovalo?

Především neuvěřitelnost dopadu pandemie na společnost i jednotlivce. Pohrávala jsem si s představou, jak by se v době prvního lockdownu, kdy každého z nás uzavřela hrůza z neznámé nemoci separovaného doma, mohl vyšetřovat ne zcela jednoduchý případ vraždy.

Jaká je vaše oblíbená kniha?

Neumím vybrat pouze jednu knihu. Mám ráda příběhy plné humoru (Analfabetka od J. Jonassona či Aristokratka a vlna zločinnosti na zámku Kostka od E. Bočka), ale také silné příběhy (Žítkovské bohyně od K. Tučkové či Hana od A. Mornštajnové). Moji favorité jsou však anglické detektivky a svou knihu Zločin v době pandemie bych k tomuto žánru, kdy vraždy nejsou brutální, podezřelých je několik a závěr příběhu nečekaný, přirovnala.

Určitě navštivte portál Pointy, kde si o knize můžete přečíst ještě něco víc, a pokud vás zaujme tak neváhejte přispět v předprodeji.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.