neděle 21. října 2018

Ovšem - Karel Kovář

I youtuber může napsat dobrou knihu.

Autor/ka: Karel Kovář
Originální název: Ovšem
Rok vydání: CZ 2017
Nakladatelství: CZ BizBooks
Překladatel/ka: /
Počet stran: 224

Je opravdu těžké pár větami vystihnout, o čem tahle kniha vlastně je. Je složena z kapitol, které se zabývají různými tématy a různými aspekty autorova života. Mezi těmito částmi najdeme někdy až filozofická zamyšlení a básně takže ani, tahle kniha je o všem.

Věřím v pečlivost. Věřím, že když prací strávím o dvě hodiny víc, než musím, aby byla perfektní, najde se někdo, kdo to pozná a ocení. A ten „někdo“ je většinou ten, kdo dané věci rozumí. A to se vždycky hodí! (s. 93)
Kniha je psána autobiograficky, syrově a naprosto od srdce. Opravdu dobře se čte a stránky mi ubíhaly takovým způsobem, že jsem ji přečetla na jeden zátah (neplánovaně).

Překvapilo mě, že svojí koncepcí kniha připomíná Note to Self od Connora Franty (recenze). Hlavně ty filozofické části a básně, které se mi obzvlášť líbily.

Kniha je uvnitř až neuvěřitelně pěkně zpracovaná. Text doplňují fotografie a různé další grafické prvky, díky kterým se budete těšit na to, co na vás čeká na další stránce.

Vlastně jedinou věcí, co bych vytkla je obálka. Navozuje dojem, že se jedná o klasickou „youtuberskou“ knihu, která nebude o všem (jak říká až hříčkoidní název), ale spíše o ničem. Což je určitě škoda, a tak tomu rozhodně není.

Jestli sledujete často českou youtubovou scénu, tak tuhle knihu rozhodně musíte mít. A jestli ji nesledujete a spíše vůči ní máte předsudky, tak byste si ji také měli přečíst, protože by mohla změnit váš názor. Není totiž správné házet všechny do jednoho pytle. I youtuber může napsat dobrou knihu.

4 komentáře:

  1. Měla jsem podezření, že tahle knížka nebude brak. Ale je pravda, že ta obálka k tomu svádí přímo extrémně.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jsem ráda, že to někdo cítí stejně. Neříkám, že je to dílo, co si zaslouží Nobelovku a místo ve všech školních kánonech, ale někomu by mohlo otevřít oči. :) A ta obálka je opravdu nešťastně zvolená. :/

      Vymazat
  2. K obálce mám taky výtky. Ale na druhou stranu je zvolena tak, že zaujme širší obecenstvo, než kdyby byla obálka více sofistikovanější. Do knihy jsem se nechtěla vůbec pouštět, ale třeba jí dám jednou šanci.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Ano to je pravda, ale na druhou stranu si opravdu myslím, že skupinu čtenářů, která není úplně "šílená do youtube" dost odrazuje. Nicméně s tím už nic neuděláme no. :D Ale určitě jí šanci dej. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.