středa 3. července 2019

Nenechám tě odejít - Chevy Stevens

Kde to vlastně všechno začalo?

Autor/ka: Chevy Stevens
Originální název: Never Let You Go
Rok vydání: USA 2017/CZ 2019
Nakladatelství: USA St. Martin's Press/CZ Ocelot
Překladatel/ka: Ivana Svobodová
Počet stran: 400

Lindsey se snaží zapomenout na svého bývalého manžela Andrewa po tom, co se jí pokusil zabít a skončil ve vězení. Jenže ve vězení není věčně a po jeho propuštění se Lindsey s dcerou Sophie opět necítí v bezpečí.
Nic neulehčí ani fakt, že policie nemůže nic dělat do té doby, než Andrew udělá něco prokazatelně nezákonného. Do příběhu se přimotají ještě další dva muži, Marcus a Greg, kteří ho ještě více zkomplikují.
„Znovu přikývnu a snažím se působit klidně, zatímco se ve mně divoce sváří nejrůznější emoce, kterým však vévodí strach. Viděla jsem pár žen z naší skupiny, které si tímhle procesem prošly. Jedné z nich bývalý manžel podpálil dům v ten stejný den, kdy odešli od soudu. Samozřejmě, že ho den nato zatkli, jenomže ona to málem nepřežila a přišla o všechno, co měla, včetně dvou koček, které zahynuly při požáru.“ (s. 141)
Goodreads tvrdí, že se jedná o thriller, ale to mi úplně nesedí. Od thrilleru očekávám napětí a to jsem tu nenašla. Knihu bych klasifikovala jako román s trochou dramatu. Příběh je jednoduchý a přímočarý. Soustředit se musíte jedině kvůli prolínání několika časových linií, abyste se v nich neztratili.

Postavy se mi zdály dost černobílé s jasnými motivy a minimálním vývojem. Nebyly úplně špatné, jen jsem se do nich nedokázala příliš vcítit a zajímat se o ně.

Můj názor na knihu se v průběhu čtení dost měnil. Začátek byl dost nezajímavý a pomalý. Zhruba okolo prostředku mě příběh opravdu bavil a byla jsem zvědavá, co se bude dít dál a podobně. Nicméně konec mě trochu zklamal. Nečekala jsem ho (což je dobře), ale na druhou stranu byl tak překombinovaný, do příběhu se nehodil a i morálně jsem s ním měla problém, že ho moje podvědomí nejspíš někam zahodilo v domnění, že – tak to přece proboha nedopadne.

Kniha má téměř čtyři sta stran, ale čte se hodně rychle. Obálka se povedla (Až na tu pani v červených šatech (nejspíš Lindsey), která je dost děsivá.) I s názvem jsem spokojená, protože dokonale vystihuje příběh a navíc je překladem názvu původního, což je vždycky velké plus.

Možná to vypadá, že knize jen pořád něco vytýkám… Ale na Goodreads jsem ji ohodnotila třemi hvězdičkami z pěti, což pro mě znamená průměr. Prostě si jen myslím, že její příběh má větší potenciál. Četli jste knihu? Máte na ni jiný názor než já? Nebo o jejím čtení uvažujete?

Za recenzní výtisk bych chtěla poděkovat Megaknihám, kde si také můžete thriller Nenechám tě odejít zakoupit.

4 komentáře:

  1. Knížku jsem četla a upřímně mě nejvíc bavil začátek a prostředek knížky mi přišel takový nijaký.. Konec knížky jsem taky takový nečekala, ale vlastně jsem z něj byla svým způsobem nadšená :)

    Another Dominika

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Zajímavé, mně zas přišel nijaký ten začátek. :D

      Vymazat
  2. Knihu jsem nečetla, ale nedávno jsem na ni četla recenzi. :D Dospěla jsem k závěru, že si ji asi nutně ani přečíst nepotřebuji. :D :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Od čtení tě odrazovat nechci, ale je pravda, že asi o nic nepřijdeš. :D

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.