sobota 23. dubna 2016

Nástroje smrti: Město z kostí - Cassandra Clare

Ten pocit, když zjistíte, že legendy se staly pravdou.

Autor/ka: Cassandra Clare
Originální název: City of bones
Rok vydání: USA 2007/ CZ 2009
Nakladatelství: USA Margaret K. McElderry Books/ CZ Mladá fronta
Překladatel/ka: Eva Maršíková
Počet stran: 408

Clary žije obyčejný život patnáctileté holky. Jednoho dne se však všechno změní, když v klubu potká skupinku lidí, které nevidí nikdo jiný, jen ona sama.
A události po tomto incidentu už úplně přestanou dávat smysl. Ty záhadné lidi potká znovu a je víceméně odvlečena na jejich základnu, kde postupně zjišťuje, že není tím, kým si celou tu dobu myslela, že je. Její matka je unesela a v jejich domě se to hemží démony. Clary vidí, že už se nemůže vůbec na nic spolehnout. Vše je jinak, než by mělo být. A jsou všichni ti, kteří by měli být mrtví opravdu po smrti?

Na knize je napsáno, že je pro čtenáře od třinácti let. Nevím proč to tak určili, možná kvůli častému násilí. Nemyslím si ale, že je úplně nutné tuto hranici dodržovat.

První půlka knihy mě opravdu nebavila. Vše se mi zdálo zmatené, zdlouhavé a zbytečně složité. Druhá půlka byla však úplně něco jiného. Samý zvrat, změna, napětí. Na konci jsem se od toho opravdu nemohla odtrhnout


,,Kde je Simon?" přerušila ji Clary.
Isabela se zakymácela. ,,Je krysa," řekla zachmuřeně.
,,Udělal ti něco?" vyzvídal Alek s bratrskou starostlivostí. ,,Sahal na tebe? Jestli něco zkusil -"
,,Ne, Aleku," řekla Isabela podrážděně. ,,Takhle to nemyslím. Prostě je krysa, teda vlastně potkan."
,,Je opilá," poznamenal Jase a znechuceně se odvrátil.
,,Nejsem," bránila se rozhořčeně Isabela. ,,No, možná trošku, ale o to tady nejde. Jde o to, že Simon vypil jeden z těch modrejch koktejlů - říkala jsem mu, ať to nedělá, ale on mě neposlechl - a proměnil se v potkana." (s. 206-207)

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.