čtvrtek 3. listopadu 2016

Copatá máma - Barbora Bečvářová

Jaké myslíte, že to je, když vám nečekané těhotenství převrátí maturitní ročník naruby?


Originální název: /
Rok vydání: CZ 2016
Nakladatelství: CZ Yoli
Překladatel/ka: /
Počet stran: 264

Lucie studuje osmileté gymnázium, připravuje se na maturitu, hlásí se na vysokou a užívá si zamilovanosti. Ale přijde něco, co naprosto převrátí její priority - těhotenství.
To změní úplně vše. Má si to nechat? Není na to moc mladá? Komu to má říct nejdřív? Příteli Tomášovi? Mámě? Nejlepší kamarádce? Provází ji spousta otázek, nejistoty a nových životních zkušeností, protože ač se to zdá neuvěřitelné tohle není jediná záležitost, kterou musí řešit. Jak se se vším nakonec popere? A bude mít sílu na to být matkou?
Nechci být těhotná. Minulý týden jsem si konečně podala přihlášky na vysokou. Úmorným cvičením se mi podařilo shodit tři nadbytečná kila. O prázdninách jsme s Andreou chtěly jen s bágly projet Itálii. Chtěla jsem vyzkoušet seskok padákem. Měla jsem v plánu tolik věcí. Ani v jednom z plánů se nevyskytovaly kočárky, chrastítka a mimina. Necítila jsem se na to být matkou. Sakra, vždyť mi není ještě ani dvacet! (s. 10)
Na první pohled to vypadá na další Young Adult, které bude celé růžové a sladké jako marshmallow, ale zdání opravdu klame. Příběh je z velké části podle autorčiných zkušeností s brzkým, neplánovaným otěhotněním a je naprosto upřímný. Nemaže vám med kolem pusy, ale pěkně vám to všechno naservíruje na stříbrném podnose. To dobré, ale i to špatné.

Bára mě svým stylem psaní okamžitě upoutala, protože na všechno nahlíží z několika pohledů a je jen na vás, s jakým se ztotožníte vy. Kratší kapitoly a větší písmo navíc podněcují k rychlému čtení, takže otáčení stránek jsem ani nestíhala sledovat.

Rozhodně se také musím zastavit u obálky, která se Lele Geislerové opravdu povedla. Je výstižná, nápaditá, minimalistická a přesto do jisté míry jednoduchá.

Myslím, že věková kategorie, pro kterou je určen je dost široká. Dospívajícím dá spoustu informací o těhotenství, jeho průběhu a maturitě a starší ročníky zaujme svou neotřelostí a reálností.

Knihu určitě musím doporučit, protože vám má co dát.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.