sobota 12. listopadu 2016

Nástroje smrti: Město nebeského ohně - Cassandra Clare

Myslíte, že je možné obelstít někoho, kdo je vždy několik kroků před vámi?


Autor/ka: Cassandra Clare
Originální název: City of Heavenly Fire
Rok vydání: USA 2014/ CZ 2015
Nakladatelství: USA Margaret K. McElderry Books/ CZ Knižní klub
Překladatel/ka: Eva Maršíková
Počet stran: 624

Když už to konečně vypadá na chvilku oddychu, je napadeno hned několik Institutů po celém světě. Opět je za tím Sebastián, lovec stínů s démoní krví, který pomocí poháru smrti buduje armádu temných lovců stínů.
A právě lovci z těchto institutů jsou donuceni se z číše napít a stát se tak dalšími bezduchými bojovníky v jeho řadách. Clary se společně s přáteli snaží bezúspěšně vysvětlit Spolku nebezpečí, ve kterém se nyní nachází, ale ten je neposlouchá, protože není schopen uvěřit tomu, že by lovci stínů mohli bojovat proti svým druhům. To se jim samozřejmě vymstí a bude opět na nám známé skupince, aby zachránila celý svět před zkázou...
Clary se najednou silně zastesklo po Simonovi. Po noci, kterou skoro celou probděla, byla vyčerpaná a i po citové stránce si připadala na pokraji sil. K tomu se ještě přidával dojem, že neustále přitahuje stovky nevraživých pohledů. Kolem brány postávaly desítky lovců stínů, z nichž většinu neznala. Mnozí z nich po očku pozorovali i Jocelyn a Luka. Jen pár lidí je přišlo pozdravit, ostatní se drželi zpátky a zvědavě přihlíželi. Zdálo se, že Jocelyn zvládá zachovat klid jen se značným vypětím. (s. 74)
A je to tady - závěrečný díl Nástrojů smrti. Myslela jsem si, že už nebude mít co nabídnout, že vše možné už bylo vyčerpáno v dílech předchozích, ale byla jsem mile překvapena. Pokud se vám těch více jak šest set stran zdá hodně, tak věřte, že kratší by to napsat prostě nešlo. Každá strana je napěchována dějem, který je neskutečně rozmanitý a který má mnoho vedlejších dějových linií. Je jich tolik, že si myslím, že jsem je všechny ani nezaznamenala...

Na celé téhle sérii, se mi líbí množství a propracovanost postav. Žádná není bezduchá, každá má svůj propracovaný životní příběh, vývoj, důvody proč něco dělá tak a něco jiného zas jinak. Navíc každá postava je úplně jiná, jak vzhledově, tak charakterově, takže si myslím, že je velká šance najít tu, se kterou se ztotožníte nebo kterou si oblíbíte. Mě nejvíc k srdci přirostl Magnus s Alekem, svým komplikovaným vztahem a dialogy, které mě často rozesmály.

Samozřejmě, ale vše nebylo jen růžové. Už jen to, že záchrana celého světa leží v rukou nějaké skupiny děcek. Chápu, že tohle je problém skoro u všech knih pro tuhle věkovou kategorii, ale uznejte, že by nějaká parta teenagerů v podstatě ze střední školy svět asi nezachránila.

Taky mi trochu vadilo, že jsem se na konci nedozvěděla úplně všechno, co jsem chtěla. Možná jsem jen nečetla tak pozorně, jak jsem si zpočátku myslela, ale mám dojem, že ne úplně vše se stihlo vyřešit... I když na druhou stranu byl pro mě konec nečekaný, což se mi moc často nestává. Takže jestli nevíte, zda se do finiše pustit, či ne, tak už dál neváhejte.

2 komentáře:

  1. Skvělá recenze :) Připomněla jsi mi, že bych měla tuto sérii konečně dočíst :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju moc. :) A jsem ráda, že jsem tě namotivovala. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.