středa 11. ledna 2017

Královna Tearlingu - Erika Johansen


Předurčena vládnout, odsouzena zemřít.

Autor/ka: Erika Johansen
Originální název: Queen of the Tearling
Rok vydání: USA 2014 / CZ 2014
Nakladatelství: USA HarperCollins Publisher  / CZ Yoli
Překladatel/ka: Veronika Volhejnová
Počet stran: 432


Kelsea žije už odmalička u pěstounů, v chalupě uprostřed lesa. Ví, že je dcerou bývalé královny země a také ví, že jednou pro ni pošlou, aby usedla na trůn. A to se také stane. Kelsee je devatenáct a jedno odpoledne pro ni přijede královská garda a vydají se na cestu do Pevnosti, sídla vládců.
Ale nic není takové, jaké si to představovala. Garda ji nebere vážně, protože si myslí, že bude stejně marnivá a hloupá jako její matka. Navíc není ani hezká, jako všechny předchozí královny, a to jí někteří dávají silně najevo. Také jí všichni chtějí zabít, protože její matka si nadělala spoustu nepřátel. To však ještě neví, s kým mají tu čest, protože marnivá je úplný opak toho, jaká Kelsea ve skutečnosti je.
Kelsea uvažovala o svých možnostech a došla k názoru, že žádné nemá. Obklopovalo ji pět maskovaných mužů. Palcát ležel na zemi pět metrů od ní, a i když si s úlevou všimla, že dýchá, byl bezvládný. Jeden z mužů mu právě svázal ruce, pak ho dva další zvedli a začali ho poutat na koně. Kelsea neměla meč, a i kdyby ho měla, neuměla s ním zacházet. (s. 62)
Nevěděla jsem, co od knihy očekávat, protože to byla zas jedna z těch s přehnanou publicitou, ale hned po prvních stránkách jsem se začetla. Líbí se mi, že je celá taková upřímná, nechodí kolem horké kaše, nedává si pozor na pusu. Zkrátka je opravdová.

Už po několika kapitolách je zřejmé, že postavy mají každá svůj příběh a svou hlavu, což se u takovýchto dystopií často nevidí. Samotnou Kelseu jsem si docela oblíbila a to hlavně pro její rozhodnutí. Je totiž odhodlaná si za nimi stát, i když ví, že jí to způsobí nemalé problémy. To obdivuji.

Zajímavé také je prostředí, kde se vše odehrává, protože je zcela evidentně na Zemi, někdy v budoucnosti, ale nevypadá to na žádnou známou pevninu. Víme jenom, že došlo k jakémusi Překročení . No, jsem zvědavá, kde to nakonec bude.

Obálka je pěkně zpracovaná a to hlavně ty kudrlinky, které ji celou obklopují. Dodávají tomu takový starobylý nádech.

Tuhle knihu bych doporučila všem, kteří mají rádi scifi, ale už je nebaví ty bezduché postavy, co udělaly všechno tak, jak se od nich čekalo.

3 komentáře:

  1. Pokud se ti líbil první díl, tak ten druhý budeš milovat :D ten je ještě mnohem lepší ;)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já vím. :D Už ho mám skoro dočtený. :D

      Vymazat
    2. Ajo :D jsem viděla fotku na instagramu :D

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.