pátek 12. ledna 2018

Šlehačková oblaka - Tereza Salte

Sny se mají plnit.

Autor/ka: Tereza Salte
Originální název: /
Rok vydání: CZ 2017
Nakladatelství: CZ Motto
Překladatel/ka: /
Počet stran: 272

Pokud se alespoň trochu pohybujete v české blogosféře, o Tereze Salte jste jistě už slyšeli. Je to jedna z nejznámějších českých lifestyle blogerek a dokonce dvakrát vyhrála cenu Blogerka  roku.
Já čtu její blog už dlouho, takže když jsem se doslechla, že jí vyjde kniha, musela jsem ji mít. A o čem že ta kniha je? O ní. O jejím životě, o jejích snech, ale i o všem tom špatném, čím si musíte v životě projít.
To, že Norové umí žít klidně, napovídá i fakt, že u nich slaví velký úspěch takzvaná slow TV – pomalá televize. V roce 2009 přenášela norská národní televize ze NRK záznam ze sedmihodinové jízdy vlaku z Osla do Bergenu, kterou vidělo přes milion Norů. Všude se o tom psalo, mluvilo a pro celý svět to byla velká senzace. O dva roky později pak pro velký úspěch přenášela norská národní televize přímý přenos lodi Hurtigrutten, která obeplouvá norské pobřeží. Záznam trval sto třicet čtyři hodin a tím několikanásobně trhl rekord. A poslední kapkou pro mě bylo zjištění, že v roce 2016 vysílali na Vánoce živě, jak se připravuje tradiční norský vánoční pokrm ribbe, vepřový bůček, který se peče přes osm hodin v troubě. (s. 149)
Kniha je psána neuvěřitelně poutavě. Je to v podstatě „jen“ autobiografie, ale stylem psaní si vás dokáže naprosto podmanit. Nejvíce se mi líbily různé příhody ze života, nad kterými jsem se často dost nasmála, ale také všemožné postřehy z Norska, protože je to neuvěřitelně zajímavá země a kdo jiný by měl být povolanější o ní vyprávět…  V posledních letech panuje ve světě takový nešvar, že lidé o sobě zveřejňují jen to nejlepší a dokonalé, takže nikdy opravdu nepoznáte, jací jsou. V knize je ale od každého něco. Veselé části, smutné části, vážná témata, špatné zkušenosti, úspěchy i zklamání – prostě život.

Rozhodně nesmím opomenout nádherné zpracování knihy. Obálka je jednoduchá, ale zároveň originální a poměrně detailní. Všimli jste si například toho malinkatého mráčku na notebooku, který autorka drží. Zkrátka vše krásně propojené. A ty ilustrace… Jsou dělané podle fotek a naprosto přesně vždy pasují do příběhu a doplňují ho.


Takže vás asi nepřekvapí, že jsem jí na Goodreads dala pět hvězd. Protože je úžasná a každý si v ní něco najde.

Zdroj

4 komentáře:

  1. Moc děkuji za tuhle recenzi. V blogosféře se uplně nepohybuju, ale myslím, že o téhle blogerce už jsem něco slyšela. Tak nějak se do blogosvěta snažím zařadit, ale zatím mi to nějak nejde. :D snad se mi to podaří. Moc mě baví psát o knížkách a recenze jiných blogerů mě svým způsobem učí jak na to :-) Myslím, že díky tomuto článku si Šlehačková oblaka pořídím. Vypadá to moc dobře.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. Jsem ráda, že jsem tě inspirovala. Nevím, jestli jsem zrovna ten správný člověk, od kterého by ses měla učit psát recenze, ale stejně děkuju. Jak se jmenuje tvůj blog? Ráda bych se na něj podívala. ;)

      Vymazat
  2. Já se musím přiznat, že tahle kniha není asi nic pro mě. Blog Terezy vůbec neznám a přijde mi, že kniha není ani obsahově to pravé pro mě. Obálku má ale krásnou!:-) A super recenze. :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Děkuju. :) Tak je jasné, že asi nebude pro všechny.

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.