pátek 18. ledna 2019

Autogramiáda Atticuse - Praha 1. 12. 2018

Ano, tenhle článek je tu trochu pozdě, ale to je jedno. Nebudu vám lhát, o tomhle jsem snila už dost dlouho a opravdu jsem nečekala, že se to stane – ale stalo. Prvního prosince 2018 se v Praze v Neoluxoru na Václavském náměstí uskutečnila autogramiáda instagramového básníka Atticuse. Pochopte, že jsem byla v šoku, když jsem se to dozvěděla, protože se zas tak často nestává, aby do naší malebné země přijel někdo tak slavný.

Atticuse sleduji na Instagramu už několik let a jeho poezie patří mezi mé nejoblíbenější. To jak dokáže v pár slovech vyjádřit spoustu pocitů a jak mě vždy donutí přemýšlet, je prostě unikátní. Zatím napsal dvě knihy (Love her Wild, The Dark in our Stars) a já vlastním obě, ale zatím jsem přečetla jen tu první, na kterou by se tu snad i někdy měla objevit recenze.

Na autogramiádu jsem se vypravila s kamarádkou a dorazily jsme tam s velikým předstihem, aby na nás zbylo místo na sezení (a zbylo). Jak se blížil začátek celé akce, tak přicházelo víc a víc lidí, až už tam snad žádné místo nezbylo – přišlo opravdu hodně lidí. Po chvíli se ukázal i Atticus. Začal malým fórkem s maskou, kdy si ji sundal, ale pod ní měl další. Víte jak autogramiády a besedy jsou vždy vedeny někým z nakladatelství, které autora v česku vydává? Tak tady to tak nebylo. Atticus si o všem rozhodoval sám a i když byla přítomná překladatelka, tak nakonec ani nebyla potřeba. Atticusovi bylo hezky rozumět a návštěvníci se skládali převážně z mladých lidí, takže o znalost angličtiny nebyla nouze.

❤❤❤
Nejprve probíhala jakási beseda, kdy autor četl některé své básně a doplňoval je o různé poznámky a příběhy jejich vzniku. Tohle celé bylo prokládáno otázkami z publika, kdy všechny snad nejvíce zajímala jeho anonymita. Všechny nás na to konto pobavil příběhem, kdy po několik let, co již působil na Instagramu o jeho totožnosti nevěděla ani jeho vlastní rodina a jednou za ním přišla jeho mladší sestra a ukázala mu na mobilu úžasného básníka Atticuse. Říkal, že bylo jediné štěstí, že mu nezačala psát milostné dopisy, protože by si ji musel zablokovat. Nyní prý už pár lidí zná jeho totožnost, ale hodlá i nadále zůstat v anonymitě, aby mohl dál psát bez jakékoli autocenzury.

Nakonec začala i autogramiáda a Atticus byl opravdu milý a odpovídal na všechny otázky a ochotně se se všemi fotil. I když bylo trochu zvláštní se fotit s někým, kdo je v masce a vlastně ani neznám jeho jméno… Mile mě překvapilo, že byla možnost i zakoupení merche, který je normálně dostupný jen online s příšerným poštovným.

Jsem opravdu vděčná, že nás Atticus navštívil a doufám, že ještě někdy do Prahy přijede. Třeba až vydá další knihu. Čtete poezii? Znáte Atticuse?



Obě dvě podepsané :3




Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.