pondělí 23. března 2020

Kanibal z Nine Elms - Robert Bryndza


Vrah napodobitel chce dokončit započatou práci.

Autor/ka: Robert Bryndza
Originální název: Nine Elms
Rok vydání: USA 2019/CZ 2019
Nakladatelství: USA Thomas & Mercer/CZ Cosmopolis
Překladatel/ka: Kateřina Elisová
Počet stran: 464

Kanibal z Nine Elms byl chycen a Kate Marschalová, která je za jeho dopadení zodpovědná se posledních patnáct let snaží žít normální život. Z ničeho nic se však objeví jakýsi fanoušek, který se rozhodne odkaz slavného sériového vraha oživit a dokončit, co bylo před lety započato.
Kate se nechtěně zamotá do vyšetřování a do ohrožení se dostane nejen její život, ale také život jejího syna. Aby zachránila sebe i svou rodinu, bude muset udělat to, co už jednou dokázala – chytit sériového vraha.
Kate náhle zaplavil pocit očekávání a vzrušení. Strávila dlouhý čas v pohodlném akademickém světě a teď se ocitla zpět v realitě. Cesta se stočila doleva a dovedla je na rozlehlý zablácený dvůr. Zdálo se, že pozemek končí až někde v dálce a zaplňují ho hromady a hromady sešrotovaných aut. Na předním skle jim přistálo bláto z několika kaluží, kterými projeli. (s. 119)
Robert Bryndza je v česku velice oblíbeným autorem a v „detektivkové branži“ rozhodně nepatří mezi nováčky. Pro mě je tohle však první kniha, kterou jsem od něj četla. A možná i kvůli ódám, které na něj většina lidí pěje, jsem měla veliká očekávání, kterým bohužel úplně nedostál.

Kniha Kanibal z Nine Elms je označována jako detektivní thriller, tak jsem čekala spoustu napětí a to nejen v zápletce, kdy budu nedočkavě očekávat, co se bude dít dál, ale také ve stylu psaní. Nedostavilo se ani jedno. Stylem psaní mi kniha připomněla takové ty oddychovky na pláž. Ne, že by s tím bylo něco špatně, ale rozhodně mě to nenadchlo. Příběh byl velice předvídatelný, což možná souvisí s tím, že se jedná o ten typ knihy, kdy je vrah chycen na začátku. Ano, chytají v knize i druhého, ale tím, jak jde o pokračovatele toho minulého, tak prostě víte, jak, kde a komu se co stane. Navíc komunikace s vězením apod. (schválně vágní, abych nic nevyspoilerovala) je dost těžko uvěřitelná a působí uměle.

Ničemu nepomohlo ani to, že jsem si neoblíbila hlavní postavu Kate. Na prvních pár stránkách se zdá zajímavá, ale chyběl mi u ní jakýkoliv vývoj. Přeci jen v příběhu zažívá dost traumatické situace a to na člověka nějak zapůsobí. U ní se jednalo jen o alkoholismus. Vidím v tom nevyužitou příležitost.

I přes to, že moje recenze se může zdát negativní, tak jsem knize dala tři hvězdičky z pěti, tedy průměr. Příběh je čtivý, i když není ničím výjimečný. Knihu bych doporučila všem, co chtějí začít s tímhle žánrem (detektivka/thriller). Jenom pozor – občas to může být trochu grafické.

Za recenzní výtisk bych chtěla poděkovat nakladatelstvíCosmopolis, kde si také můžete detektivní thriller Kanibal z Nine Elms zakoupit.

2 komentáře:

  1. Na Kate si člověk musí zvyknout. Já ji přišla na chuť až mnohem později, ale je to prostě úplně něco jiného. Pokud se ti nelíbila Kate, doporučuji Eriku Fosterovou od stejného autora, Třeba ti sedne více :)

    OdpovědětVymazat
  2. Pokud se rozhodnu od autora ještě něco číst, tak po ní určitě sáhnu. Děkuji. :)

    OdpovědětVymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.