úterý 10. prosince 2019

Jako Bonnie a Clyde - Terry Shaft

Když je váš přítel sériový vrah.

Autor/ka: Terry Shaft
Originální název: /
Rok vydání: CZ 2019
Nakladatelství: CZ Cosmopolis
Překladatel/ka: /
Počet stran: 376

Neznají navzájem svoje jména – říkají si Bonnie a Clyde – ale i přesto jsou do sebe zamilovaní. Bonnie je chytřejší než všechny ostatní. Je jiná. Snaží se zapadnout, aby si nepůsobila potíže, ale vše se ještě stíží, když se jí v hlavě objeví hlas, který nepřekypuje zrovna dobrými nápady… Proto když potká Clyda, který se zdá být stejně inteligentní jako ona a který ji kvůli hlasu v hlavě nepovažuje za blázna, hodně věcí se změní. Ale všechno nemůže být tak růžové.
Fuj, jak může žít někdo tak hnusnej jako ona? Vždyť má vlasy jako dítě Elvise a sjetýho pudla a je blbější než tágo. Jak to, že ji ještě přírozený výběr nevyřadil? (s. 86)

Musela jsem trochu hledat, abych vůbec zjistila, že Terry Shaft je pseudonym Terezy Hřídelové, která se narodila v roce 2001 a Jako Bonnie a Clyde vydaná nakladatelstvím Cosmopolis je již její druhá kniha. Tou první je v roce 2017 vydané Krycí jméno E219, které má na Datábázi knih dost nízké hodnocení. A upřímně po přečtení Jako Bonnie a Clyde se tomu ani nedivím, i když jsem její prvotinu nečetla.

Kniha má na obálce dvě informace – young adult a psychothriller. Já bych ji nezařadila ani pod jedno. S young adult to má společné tak to, že je to špatně napsané (pokud chcete sledovat stereotypy). Hlavním znakem tohoto žánru je, že je určen pro teenagery, přitom tato kniha se popisem a množstvím sexuálních scén vyrovná Padesáti odstínům šedi. Psychothriller by to mohl být v tom smyslu, že sleduje emoce a mysl dvou mentálně labilních osob, ale že by to bylo napínavé nebo dokonce děsivé – to úplně ne.

Anotace zní opravdu zajímavě, i hlavní zápletka má potenciál, ale to co z toho vzniklo… Postavy jsou popsané tak, že mi byly nesympatické hned po pár stránkách. A proč bych se pak zajímala o to, jak přemýšlejí, když jejich činy byly tak nelogické, že mi na nich nezáleželo. Také jsem měla pocit, že nás autorka chtěla vyděsit množstvím násilí, ale to se moc nezdařilo, protože ho tam bylo tolik, že jsem ho po padesáti stranách přestala úplně vnímat. A upřímně, když z knihy vymažete násilí a sexuální scény, tak tam toho moc nezbude.

A abych jen nekritizovala, tak obálka je hezká a i ten nápad s lodičkami, který se na ní odráží, ale to je asi vše, co dokážu najít.

Kniha mě opravdu zklamala, čekala jsem od ní mnohem víc.

Za knihu moc děkuji nakladatelství Cosmopolis. Pokud hledáte knížku, která je trochu jiná než ostatní, tak si Jako Bonnie a Clyde můžete na eshopu Grady zakoupit.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.