sobota 28. prosince 2019

V temnu - Lina Bengtsdotter


Všechno souvisí se vším.

Autor/ka: Lina Bengtsdotter
Originální název: Francesca
Rok vydání: SE 2018/CZ 2019
Nakladatelství: SE Forum/CZ Cosmopolis
Překladatel/ka: Lucie Podhorná
Počet stran: 384

Charlie Lagerová se možná náhodou a možná ne zaplete do vyšetřování dvacet let starého případu zmizení Francesky Mildové. Ocitá se tak opět v prostředí, kde vyrůstala, i přesto že by měla odpočívat a užívat si dovolenou ve Stockholmu. Ale jak víme – to by to nebyla Charlie. Podaří se jí zjistit, co se s Franceskou stalo? A je možné, aby se během pátrání dozvěděla i něco nového o své vlastní minuloti?

„Kdybych brala štěstí jako ten bublající, lechtivý, opojný pocit, tak si myslím, že to je stav, ve kterém nejsme schopní setrvat příliš dlouho. Pro mě je štěstí hlavně to, že necítím úzkost. Myslím, že ten pocit oceňuju víc než spousta jiných lidí. Pro mě je štěstí život bez úzkosti.“ (s. 38)
Druhý krimi román švédské autorky Liny Bengtsdotter. Knihy na sebe navazují, i když si myslím, že by se daly číst i zvlášť, ale o hodně byste přišli. Autorka dělá skvělou práci v propojování všech částí příběhu, všech témat a podobně. A to v obou knihách.
Líbí se mi, že vše popisuje z dobrých i špatných stránek a to jak prostředí, tak lidi. Nikdo u ní není stoprocentní padouch. Minulost postav je opravdu bohatá a to, co dělají, má svůj důvod. Všechno do sebe zapadá jako dílky skládanky.

V temnu je vyprávěno ve třech časových úsecích, ve kterých jsem se trochu ztrácela, než jsem je byla schopna zařadit na časové ose, ale začínám si myslet, že to je autorčin záměr. Během čtení totiž narazíte na indicie, reference, nápovědy a informace, které se postupně začnou skládat do celkového obrázku, a vy pochopíte.

Obálka je stejně nádherná jako ta předchozí a opravdu k ní nemám co vytknout. Jediné, co mě trochu mrzí je, že knihám nezůstaly původní názvy (jména dívek, které se pohřešují), ale to je jen moje osobní preference. Jinak jsem z knihy nadšená a nemůžu se dočkat dalších dílů, protože mám stále spoustu otázek, které nebyly zodpovězeny. 

Za recenzní výtisk bych chtěla poděkovat nakladatelství Cosmopolis, kde si také můžete detektivní thriller V temnu zakoupit.

4 komentáře:

  1. Tuhle detektivku, respektive její autorku neznám, ale švédské krimi mám docela ráda. A souhlasím, že obálka se povedla! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak to ti ji doporučuju. :) Je to skvěle napsaný.

      Vymazat
  2. me se to strasne libilo... momentalne je tato serie a Beatrice Kaspary moje nej nej :-)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Mně se to taky moc líbilo, ale že by to bylo moje nej nej, to zase ne. Jsem dost vybíravá. :D

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.