středa 1. ledna 2020

Shrnutí roku 2019


Wow. Konec roku 2019 a konec dekády. Nějak to zase rychle uteklo. Tohle je již čtvrtý rok, kdy píšu tenhle článek. Vždy se mi líbí číst si ty předchozí.

Statistiky
Protože ráda sleduju, kolik toho za rok přečtu, tak se s vámi podělím o statistiky, které mi jako každý rok vygenerovalo Goodreads.

Za rok 2019 jsem přečetla 48 knih o celkové délce 12515 stran. Jen o čtyři knihy jsem nesplnila svůj cíl, takže to považuji za úspěch. Průměrná délka jedné knihy byla 260 stránek.

Nejtenčí knihou, kterou jsem přečetla je A Sound of Thunder od Raye Bradburyho  s 15 stranami, což je vlastně povídka a ne kniha, tak proto je tak krátká. Tahle povídka se stala předlohou pro film, který mám ráda, takže když jsem zjistila, že existuje, tak jsem ji hned přečetla. A moc ji doporučuju.

Naopak nejdelší knihou byl první díl Písně ledu a ohně: Hra o trůny od G. R. R. Martina s přesně 800 stranami. Líbilo se mi to, ale že bych chápala ten hype to ne. Nicméně si plánuju přečíst i další díly a doufám, že to dopíše, než umře. :D Svůj názor jsem sepsala zde.
Kolik knih jste za rok 2019 přečetli vy? A máte účet na Goodreads?

Pět nejlepších knih
Některé knihy, co jsem přečetla byly zkrátka lepší než jiné. Tady je těch pět úplně nejlepších. Jsou seřazené chronologicky, jak jsem je četla.

An Absolutely Remarkable Thing - Hank Green
(ČBDB, moje recenze)
Na tuhle knihu jsem se neskutečně těšila a jsem strašně moc ráda, že mě nezklamala. Hank Green je bratr mého oblíbeného Johna Greena, a tak jsem se obávala, že napsal a vydal knihu jen proto, že to udělal on, ale naštěstí jsem se mýlila. Je to úžasná kniha, která spojuje problémy moderní doby se sci-fi žánrem. Opravdu to stojí za to. A navíc letos vyjde druhý díl...










Trny v čase - Jan Tomeš
(ČBDB, moje recenze)
Po téhle knize jsem sáhla ve chvíli, kdy jsem měla pocit, že potřebuju nějakou moderní kvalitní českou literaturu. Myslím, že Trny v čase byly nominovány na nějakou cenu, takže se mi to zdálo, jako dobrý začátek. Ten den, co jsem ji začala číst, jsem zůstala vzhůru dlouho do noci, protože jsem ji prostě nemohla odložit. Hrozně mě pohltilo, jak byla do příběhu zakomponovaná filosofie a jak napínavé to celé bylo.








Radio Silence - Alice Oseman
(Goodreads, moje recenze)
Během roku se mojí oblíbenou knižní youtuberkou stala Kat z kanálu Paperback Dreams. Líbí se mi, že když se jí kniha nelíbí, tak to prostě řekne. Není z těch, co se nad každou knihou rozplývají. Zdálo se mi, že máme docela podobný vkus na knihy, a tak když jsem měla možnost si od Megaknih nechat poslat knihu, tak jsem si vybrala tuhle. Opravdu mě zaujalo téma sci-fi podcastu, který se v knize objevuje, a propracované postavy, které by klidně mohli z papíru vyskočit a ožít.








Call Me By Your Name - André Aciman
(ČBDB, moje recenze)
Jedna z mála knih, u kterých jsem nejdřív viděla film a taky jedna z mála, kdy se mi ten film opravdu líbil i po přečtení. Film jsem na Netflixu shlédla hned dvakrát za sebou a hned druhý den jsem si šla do knihkupectví koupit knížku, která je snad ještě krásnější. Ani nevím, jak to popsat, snad jen bych to mohla shrnout jako dokonalé a bolestivě reálné.







We Are The Ants - Shaun David Hutchinson
(Goodreads, moje recenze)
Další oblíbená kniha Paperback Dreams. Obálka je naprosto nádherná a ten příběh je tak zvláštní, že jsem se nemohla odtrhnout. Když vám řeknu, že je to o klukovi, kterého unášejí mimozemšťané, jeho přítel spáchal sebevraždu a on se musí rozhodnout, jestli zachrání svět... Tak si asi řeknete, že to zní jako pěkná blbost, ale věřte mi - tak to není. Tohle je kniha, která vás donutí přemýšlet o životě a jeho hodnotě, o vaší existenci a o spoustě dalších věcí, kterými se většina lidí moc nezabývá.







Co všechno se událo?
Za rok 2019 se toho odehrálo opravdu hodně a já se s vámi podělím o momenty, které pro mě byly nejdůležitější:

  • 18. března blog oslavil 3. narozeniny
  • Opět jsem byla pozvána na akci od nakladatelství
  • Opět jsem se nedostala na psychologii...
  • Byla jsem na koncertě Toma Wolkera
  • Skoro jsem splnila svoji Goodreads Reading Challenge
  • Přečetla jsem opravdu hodně knih v angličtině
  • Tradičně jsem si opravdu hodně užila lyžák
  • Zúčastnila jsem se sedmidenního readathonu The Reading Rush
  • Dvakrát jsem navštívila Svět knihy
  • Umřel Karel Gott
  • Místo klasického diáře jsem si začala vést Bullet Journal a nehodlám přestat
  • Začala jsem chodit na brigádu do Levných knih
  • Nějakým zázrakem jsem prošla do druhého ročníku na vejšce
  • Mým oblíbeným filmem se stalo Call Me By Your Name
  • Viděla jsem stomiliónovou minci
  • Byla jsem na týden v Albánii a zjistila, že naše albánská průvodkyně se mnou chodí na fakultu
  • Zasadila jsem avokádo a moc se mu daří. Plody očekáváme za pět až deset let.
  • Stala jsem se vegetariánkou
  • Oslavila jsem dvacáté narozeniny (to znamená, že už nejsem týnejdžerka)
  • Zúčastnila jsem se literárního salonu

Myslím, že tohle by už stačilo. Už tak je tenhle článek delší, než bych chtěla. A co váš rok 2019? Co se vám povedlo a co naopak ne?

Jo a taky vám přeji, aby byl váš rok 2020 ještě alespoň dvakrát lepší než rok uplynulý. :)

4 komentáře:

  1. Mě čekají dvacetiny přesně za měsíc a je to divný pocit. :D Jinak bohužel jsem žádnou z tebou zmiňovaných knih nečetla ani jsem o nich neslyšela, ale je super, žes četla v angličtině, já chci taky trochu víc zase číst v originále. Ale leze mi do toho němčina. :D
    Hodně štěstí a radosti v novém roce! :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Tak dopředu vše nejlepší. :) A klidně můžeš číst německé knihy v originále. :D

      Vymazat
  2. Já si myslím, že na sebe můžeš být pyšná :)

    Takže do nového roku přeji, abys v něm krásně pokračovala :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Jé, děkuji moc. :3 Tobě přeji to samé.

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.