středa 1. dubna 2020

Přečteno - Březen 2020



Nejprve to vypadalo, že to bude tenhle měsíc celkem bída, ale třicátého prvního jsem to zachránila, takže můžu říct, že jsem za tenhle měsíc přečetla pět knih (z toho čtyři toho jednatřicátého).

Zdroj - Tara Swart
První knihou byl recenzní výtisk od Grady Zdroj. Tím pádem vyšla i samostatná recenze, a tak to tady jen shrnu. Kniha mě zklamala. Autorka propaguje knihu jako vědecké pokračování známé knihy Tajemství od Rhondy Byrne, ale o to se opravdu nejedná. Je tam převyprávěné Tajemství ve zkrácené formě, potom vědecká část o tom, jak funguje mozek (prostě hodina biologie) a nakonec podivná esoterická část, která vypadá, že ji nepsal ten stejný člověk chlubící se doktorátem jako tu část předchozí... Zkrátka moc nechápu, jaká je pointa...







Heartstopper 1-3 - Alice Oseman
No a pak nastal březen jednatřicátého a já si vzpomněla, že Heartstopper od mé oblíbené autorky knih Solitaire, Radio Silence a I Was Born for This (kterou jsem ještě nečetla) vychází na internetu po krátkých úsecích. Takže se stalo, že jsem objevila Tapas (něco jako Wattpad na komiksy) a přečetla tam první čtyři kapitoly, které jsou dokončené (rovnají se prvním třen knihám tohoto komiksu, které vyšly tištěně) a ještě část páté kapitoly, ale ta ještě není dokončená, takže tu budu muset číst postupně, jak bude vycházet. A protože jsem tyhle tři knihy přečetla najednou a nedokážu je od sebe oddělit, tak je budu hodnotit dohromady. Na Goodreads jsem jim všem dala čtyři hvězdičky, tedy nadprůměr. Pokud jste od autorky nic nečetli a teď byste se na tuhle sérii vrhli, pak by se vám to mohlo zdát jako moc, protože se jedná o velmi jednoduchý příběh, který má jisté prvky kýče a fanfiction. ALE pro mě jakožto osvíceného čtenáře (čti s humorem) Alice Oseman to má mnohem větší hodnotu, protože mě to nechává nahlédnout do příběhu postav, které okrajově znám z jejích knih a ještě přes úplně jiné médium - komiks. A to ani komiksy vlastně nečtu. Prostě se jedná o příběh Charieho a Nicka. Víc vám říct nechci, kdybyste se náhodou rozhodli si to přečíst. :3 Líbilo se mi, že mě spousta scén dokázala rozesmát, ale i rozesmutnit. Úplně ideální věc, pokud podřebujete zvednout náladu. (můžete začít číst tady)

Heartstopper: Become Human - Alice Oseman

Tohle je minikomiks, ve kterém Alice udělala z Nicka androida a z Charlieho detektiva. Doporučuji číst pouze pokud jste již obeznámeni z výše zmíněnými komiksy Heartstopper. Taktéž jsem hodnotila čtyřmi hvězdami a myslím, že to bylo pěkné ozvláštnění příběhu Nicka a Charlieho. (můžete začít číst tady)

Kolik knih jste za březen zvládli přečíst vy? A četli jste/chystáte se číst nějaké z výše zmíněných?

8 komentářů:

  1. Pěkné knihy :) Já za únor a bžezen přečetla asi 14 knih. Ale většinu v únoru před porodem :D Pak už to šlo špatně :D

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Wow, tak to gratuluji! Jak k přečteným knihám, tak k miminku. :)

      Vymazat
  2. Já dala za březen jen pět kousků. Nějak se mi do čtení nechtělo, ani nevím proč.

    OdpovědětVymazat
  3. Vždyť já na tom byla stejně. :D Paradoxně čím víc mám času, tím méně čtu. :D Nejvíce toho vždy přečtu během zkouškového.

    OdpovědětVymazat
  4. Škoda, že tá prvá kniha za veľa nestála. Ja som za marec prečítala šesť kníh, z toho jedna bola odborná do školy, ale zatiaľ čítam tak nejako ako pri bežných povinnostiach, snáď sa to zlepší a nájdem si viac času.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Haha, přesně. :D Nevím, jak to dělám.

      Vymazat
  5. Jé, Srdcerváči! Do těch se už musím taky brzy pustit :-) Souhlasím se Zdrojem, knihu jsem četla na několik částí a by to boj :-)

    OdpovědětVymazat
  6. Přesně. Musela jsem se přemáhat to dočíst. :D

    OdpovědětVymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.