úterý 1. ledna 2019

Shrnutí roku 2018


Ani nějak nemůžu uvěřit tomu, že rok 2018 skončil. Neříkám, že je to špatně; jen zkrátka neuvěřitelné. A i když to bude znít jako strašné klišé, tak se mi opravdu zdá, jako kdybych tento článek za loňský rok psala teprve včera.

Statistiky
Jako každý rok mi Goodreads vygenerovalo spoustu statistik, a tak se s vámi o ty nejzajímavější podělím.

Za rok 2018 jsem přečetla 27 knih o celkové délce 6905 stran. Je to nejméně za posledních několik let, ale co se dá dělat a 27 není zas tak málo. Průměrná délka jedné knihy byla 255 stránek.

Nejtenčí knihou, kterou jsem přečetla je Bílá nemoc od Karla Čapka s 95 stranami, kterou jsem četla kvůli maturitě. I když to úplně nebyl můj šálek kávy, tak se poměrně dobře četla. Moji recenzi si můžete přečíst zde.




Nopak nejdelší knihou bylo Padesát odstínů šedi od E. L. James s 607 stranami, kterou jsem četla jako součást sázky. :D Nic jsem od ní neočekávala, a taky tato má očekávání splnila. Moji recenzi si můžete přečíst zde.



Kolik jste toho za rok 2018 přečetli vy? Také máte účet na Goodreads?

Pět nejlepších knih
Některé knihy, co jsem přečetla byly zkrátka lepší než jiné. Tady je těch pět úplně nejlepších. Jsou seřazené chronologicky, jak jsem je četla.

The Melancholy Death of Oyster Boy & Other Stories - Tim Burton (ČBDB, moje recenze)
Rok jsem začala svěží poezií Tima Burtona. Jeho básničky jsou originální a tragikomické. Pokud máte rádi jeho filmy, tak si tuhle knížečku určitě užijete stejně jako já.













Note to Self - Connor Franta (Goodreads, moje recenze)
Connor Franta je známý hlavně díky svému youtube kanálu, ale rovněž napsal dvě knihy, které jsou někde na pomezí prózy a poezie. Motivační próza je tu doplňována zdařilými lyrickými básněmi. Kniha bohužel ještě nevyšla v češtině, ale angličtina tam není nijak složitá, takže se do ní klidně pusťte, i když anglicky nemluvíte úplně plynně.













Will Grayson, Will Grayson - John Green, David Levithan (ČBDB, moje recenze)
John Green je prostě srdcovka, takže se nedivte, že ho budu zas opěvovat. Nevím čím to je, ale jeho témata knih a styl psaní mě prostě fascinuje. Tahle kniha je zajímavá ještě tím, že se autoři střídali po kapitole a každý vytvořil jednoho Willa Graysona.













Jedna želva za druhou - John Green (ČBDB, moje recenze brzy)
Nejnovější kniha od Johna Greena a taky poslední, která mi od něj zbývala, takže teď musím čekat, až napíše něco dalšího... Tématem knihy je obsedantně kompulzivní porucha, kterou autor sám trpí, takže strasti hlavní postavy nemohou být realističtější.













Love Her Wild - Atticus (ČBDB, moje recenze brzy)
Anonymní instagramový básník, který obletěl svět. Nedávno se zastavil i v Praze (report brzy), a tak mám obě jeho knihy podepsané. Jeho poezie je hluboká a realistická. Opravdu mě překvapilo, když se na besedě objevil jako vtipný a otevřený člověk, kterému patřila pozornost všech v místnosti, hned jak vešel. Takže jestli ho nesledujete na Instagramu, tak to běžte rychle napravit.









Četli jste nějakou z knih? Jaké byly vaše nejoblíbenější v roce 2018?

Co všechno se událo?
Za rok 2018 se toho odehrálo opravdu hodně a já se s vámi podělím o momenty, které pro mě byly nejdůležitější:

  • 18. března blog oslavil 2. narozeniny
  • Chodila jsem na skvělý přípravný kurz na psychologii (a málem se tam i dostala)
  • Zimní tábor jsem si z postu vedoucího zas skvěle užila
  • Byla jsem na oslavě, kde jsem potkala holku, co se mnou chodila na kurz psychologie (svět je vážně malej :D)
  • Opět jsem byla pozvána na akci pořádanou nakladatelstvím
  • Byla jsem na dalším koncertě Imagine Dragons a potvrdila si, že je to moje nejoblíbenější skupina
  • Opět jsem byla na Světě knihy (i když letos jen dvakrát) a zúčastnila jsem se autogramiády Meika Wikinga (je to člověk s nejčistším srdcem, co znám) a Kovyho
  • Neudělala jsem maturitu - blbej děják (ale pak už jo...)
  • Dostala jsem se na vejšku a i když to není ta moje vysněná, tak jsem tam spokojená
  • Užili jsme si poslední výlet se třídou na vodu (i když netvrdím, že si pamatuju vše)
  • Strávila jsem těch nejlepších čtrnáct dní v Dublinu (prosím chci zpátky) a poprvé letěla letadlem
  • Byla jsem na koncertě Rickyho Martina
  • Měla jsem přítele, a pak už zas ne
  • Mamma Mia 2 byla super, ale jednička je stejně lepší
  • Znovu jsem se stala součástí Blog Tour zahraničního autora a napsala tak další článek v angličtině
  • Dělala jsem korekturu knize a moje jméno je vytištěné v tiráži
  • Fantastická zvířata byla skvělá, ale co ten konec? To si vážně mám vystačit s konspiracemi celé dva roky?
  • Dostala jsem první jedničku na vejšce
  • Rozhodla se, že anglické knihy budu číst jen v originále
  • Byla jsem na autogramiádě Atticuse a jako člověk je ještě skvělejší, než jsem čekala

Myslím, že tohle by už stačilo. Už tak je tenhle článek delší, než bych chtěla. A co váš rok 2018? Co se vám povedlo a co naopak ne?

Jo a taky vám přeji, aby byl váš rok 2019 ještě alespoň dvakrát lepší než rok uplynulý. :)

2 komentáře:

  1. Není možné, že je další rok za námi. Utiká to strašně rychle. :) Do nového roku přeju hlavně štěstí a mnoho skvělých knih. :)

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Přesně tak...:D A tobě samozřejmě také. ;)

      Vymazat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.