úterý 19. března 2019

Přečteno - Únor 2019


Vypadá to, že lednový článek se vám líbil a já taky začala mít zas větší chuť ke čtení (i když zrovna tento měsíc toho není důkazem…), takže v nich hodlám pokračovat a tady je (s menším zpožděním) ten únorový.

Vypadá to, že jsem v únoru prodělala menší čtecí krizi. Ale to je asi normální. V lednu si stanovíme předsevzetí, snažíme se je dodržovat, a pak přijde únor… Také se do toho přidal týden na zimním táboře (kde na čtení není čas) a začátek druhého semestru. No už konec vymlouvání, prostě jsem přečetla za celý měsíc jen jednu knihu (ale slibuji, že březen bude lepší).

The Bullet Journal Method – Ryder Carrol
Na konci roku 2018 jsem se rozhodla, že chci vyzkoušet místo diáře #BulletJournal a protože když se pro něco rozhodnu, tak do toho jdu naplno, tak jsem k vánocům dostala tuhle knihu. Ryder Carrol tuto metodu vymyslel, takže lepší zdroj jsem si pro začátek přát nemohla. O tom, jak si Bullet Journal vedu apod. chystám samostatný článek, takže tady se budu věnovat čistě jen knize. Ta je rozdělena na pět částí a každá se věnuje trochu něčemu jinému. První část vysvětluje, jak Ryder na tenhle systém přišel a proč si myslí, že je „lepší“ než obyčejný diář nebo spousta lepíků a to do listů na stole. Druhá část popisuje samotný systém a jeho jednotlivé části. Třetí část provází čtenáře tím, jak BuJo používat tak, abyste nestrávili více času jeho vytvářením, místo skutečného dělání toho, co je potřeba. Čtvrtá část ukazuje další možnosti, jakými se tento systém dá využít a také rozšiřuje systém o „pokročilejší“ části, které můžete přidat, pokud jste si již zažili základ. A nakonec pátá část uzavírá knihu s několika zamyšleními a nejčastěji kladenými otázkami. Rozhodně mě tahle kniha mile překvapila. Nečekala jsem, že když je o této metodě takového materiálu online, že se dozvím něco nového. Ale dozvěděla jsem se toho hodně. I když mě všechny části nebavily/neobohatily stejně, tak mají v knize své místo. Také grafické zpracování knihy je opravdu skvělé. Jednotlivé části systému jsou v knize podrobně ukázány a dokonce i používány. Takže pokud o tomto druhu diáře uvažujete a umíte alespoň trochu anglicky, tak rozhodně doporučuju. Jinak kniha by snad měla letos vyjít i česky.

Kolik knih jste za únor přečetly vy? Jaká byla vaše nejoblíbenější?


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.