neděle 7. srpna 2016

Tahle píseň ti změní život - Leila Sales

Příběh holky, která hodně ztrácí, ale také hodně nachází.

Autor/ka: Leila Sales
Originální název: This Song Will Save Your Life
Rok vydání: USA 2013/CZ 2013
Nakladatelství: USA Farrar Straus Girouy/CZ CooBoo
Překladatel/ka: Magdaléna Stárková
Počet stran: 242

Elisa Dambowská si myslí, že když bude chtít, tak se dokáže změnit z neoblíbené a přehlížené holky na oblíbenou hveždu ročníku. Proto se celé prázdniny nehne ze svého pokoje - čte populární časopisy a blogy, nakupuje trendy oblečení a poslouchá muziku, co poslouchají ostatní. Hned první den školy jí však dojde, že se mýlila - nemůže jen tak změnit to jaká je.
Co na tom, jak vypadá teď, když ji spolužáci stále vidí jako tu holku, kterou byla před letními prázdninami. Vše je tedy stejné jako každý rok, ale až na jednu drobnost. Při jedné ze svých nočních procházek potká dvě starší holky, které jí zatáhnou do discoclubu. Tam je všem jedno, jak vypadá, a tak může být konečně sama sebou.
 Víš, že se krásně usmíváš?" řekl Char, když si mě důkladně prohlídl.
Tři roky s rovnátkama," vysvětlila jsem.
Ale ne, fakt," dušoval se.
Taky mi kvůli tomu vytrhly čtyři zuby, aby ty rovnátka vůbec k něčemu byly. A asi to vážně zabralo."
Tak proč se neusmíváš častěji?" zeptal se.
Usmívám se tak často, jak se mně samotný chce," setřela jsem ho. Někdy taky trochu víc, protože jsem někde četla, že když se usmíváš, lidi tě víc berou."
Char se rozesmál. A to má fungovat? Nechaj se lidi vážně tak jednoduše oblafnout?" (s.90)
Tenhle příběh se zprvu tváří jako klasické young adult, kdy je holka na začátku neoblíbená a na konci ji všichni zbožňují, ale vůbec to tak není. Je tam spousta prvků, které jsem v žádné jiné knize nenašla a myslím, že právě díky nim je kniha tak čtivá. Navíc Elisa je popsána tak, že víceméně každá holka se alespoň v kousku jejího života dokáže najít, protože, přiznejme si to, žádná nejsme dokonalá.

Škoda jen, že je kniha tak krátká, protože jsem ji přečetla doslova za jedno odpoledne. Navíc si myslím, že na konci nebylo nic, co by příběh ukončovalo nebo mu bránilo v dalším rozvoji, takže by klidně mohl pokračovat. Ale i přes tu jeho "krátkost" jsem si příběh velice užila.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.