sobota 5. srpna 2017

Selekce: Koruna - Kiera Cass

A z princezny se stává královna.

Autor/ka: Kiera Cass
Originální název: The Crown
Rok vydání: USA 2016/CZ 2017
Nakladatelství: USA HarperTeen/CZ CooBoo
Překladatel/ka: Nika Exnerová
Počet stran: 271

Eadlyn to nemá vůbec jednoduché. Počet nápadníků se významně zmenšil, ale rozhodování není stále o nic lehčí. Co když si vybere nepravého?
Co když lidé její volbu nepřijmou. Přeci jen se jedná o volbu krále! Situaci neulehčuje ani to, že ji lidé nemají moc rádi. Jak má později vládnout zemi, když ji poddaní nepodporují?
Břicho mě smíchy bolelo a ještě chvíli trvalo, než nás to docela přešlo. Když jsme se konečně uklidnili, něco jsem si uvědomila. „Vlastně neznám nikoho, kdo by zažil opravdu dobrou první pusu." Kile na to po chviličce zareagoval. „Já taky ne. Třeba ani nemají být první pusy výjimečné. Možná mají být výjimečné ty poslední.“ (s. 155)
Konečně mám dočtenou celou sérii! Příběh plynně navazoval na předchozí díl, nicméně ze začátku to byla opravdu nuda. Eadlyn si stále na něco ztěžovala, ale nic zvláštního se ve skutečnosti nedělo. Stále vylučovala nějaké nápadníky, ale nebylo mi úplně jasné z jakého důvodu. Její výběr se mi občas zdál dost zmatený a náhodný.

Všechny postavy jsou napsány dost povrchově a neumějí se samostatně rozhodovat. Buď jsou naprosto předvídatelné, nebo naopak dost zbrklé a jejich jednání není moc logické. I když vlastně takový je celý příběh. Dost jednoduše napsaný, žádné hraní s jazykem, takže se sice dobře a rychle čte, ale je to taková ta kniha, jejíž příběh převyprávíte za pár minut.

Konec se ovšem povedl. Musím říct, že jsem ho moc nečekala a některé věci pro mě byly dost překvapující. Také má kniha samozřejmě nádhernou obálku, ale to snad ani nemusím zmiňovat. Zkrátka je to taková oddechovka na léto. Nemusíte u toho moc přemýšlet a příběh taky není nijak náročný.

Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.