neděle 29. října 2017

The Sun and Her Flowers - Rupi Kaur

Všimli jste si, jak se vždy květiny otáčejí za sluncem?

Autor/ka: Rupi Kaur
Originální název: The Sun and Her Flowers
Rok vydání: USA 2017/CZ /
Nakladatelství: USA Simon & Schuster/CZ /
Překladatel/ka: /
Počet stran: 256

Druhá kniha od autorky, která celý svět uhranula svojí prvotinou Milk and Honey. Ani tady tomu, myslím, nebude jinak. Opět nenajdete velká písmena. Opět budete cítit spoustu rozporuplných pocitů. Bude vás mrazit, naskočí vám husí kůže, budete kroutit hlavou a párkrát se i zasmějete.
Prostě budete v plné moci pěti částí knihy, které vás nejprve rozbijí a poté opět slepí a možná i trochu vylepší. Wilting, falling, rooting, rising a blooming vám prostě nedají pokoj, dokud se nedostanete až na samotný konec.

Nikdy jsem na čtení poezie moc nebyla, ale s touhle autorkou jsem jí úplně propadla. A v dopise pro Ježíška mám té poezie opravdu hodně.

Asi to úplně nejmilejší na celé téhle knize je, že ji můžete kdykoli zavřít, pak zas otevřít a třeba úplně jinde. Většinou na sebe básně totiž moc nenavazují. Je neuvěřitelné, jak autorka dokáže tak přesně popsat nějaké situace a vyvolat tolik rozporuplných pocitů skrz pár slov. Jednou jsem se dokonce začala nahlas smát a to se mi u knih skoro nikdy nestává.

V hodně věcech je tahle kniha stejná jako Milk and Honey, ale ve spoustě je jiná. Obě jsou uvnitř graficky zpracované stejně a i její osobitý básnický styl zůstal. Avšak téma je často odlišné. Mnohdy jsou básně ještě syrovější. A zatímco Milk and Honey bylo spíše o samotné autorce a jejím životě, tak tady se také zabývá ženami obecně, feminismem a upozorňuje i na světové problémy nebo řeší budoucnost planety a společnosti.

Autorčina prvotina se mi možná líbila o něco víc a to právě pro svou jemnost. Nicméně The Sun and Her Flowers je také úžasná a už se nemůžu dočkat, až Rupi Kaur napíše něco dalšího.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.