neděle 25. září 2016

CONiáš - Praha 24. 9. 2016


Letošní CONiáš byl již desátým v pořadí a sešlo se na něm pořádné množství nadšenců do Sci-fi a fantasy.
Odehrál se v prostorách ústřední městské knihovny v Praze a cosplayem se to tam přímo hemžilo, takže i když jste zrovna nebyli na nějakém z bodů programu, měli jste pocit, že jste v úplně jiném světě.


S kamarádkou jsme tam dorazily někdy po poledni a naší první zastávkou byla možnost nechat si nakreslit vlastní placku od RAWEN, který maluje opravdu neuvěřitelně. Mohli jste si navymýšlet, co jste chtěli a i když to neznal, tak to nakreslil úplně nádherně. Já si nechala na placku nakreslit znak relikvií smrti a už teď zdobí můj batoh do školy.


Dále jsem neodolala nádherné kovové záložce s klíčkem od Jitky Ládrové. No,... myslím, že tohle je bez komentáře, prostě nádhera.

A nakonec to, na co jsem se tam těšila nejvíc - beseda s autorkou Kostičasu Samanthou Shannon. Knihy od ní mám podepsané už ze včerejška (článek zde, recenze na Kostičas zde), ale to, že je v Praze, se musí prostě pořádně využít. Samantha zodpověděla spoustu otázek. V Praze se jí moc líbí a už sem plánuje další výlet, že postava o které se jí nejlépe píše je Jax, nejraději píše po nocích a podobně. Také byla spousta dotazů ohledně toho, co by doporučila začínajícím spisovatelům. Když to všechno shrnu, tak prý je nejdůležitější psát to, co chcete, nebát se experimentovat, míchat různé žánry, porušovat pravidla, protože pro psaní žádná neexistují a hlavně být sám sebou a psát proto, že chcete. Pak četla ukázku z třetího dílu Kostičasu - The Song Rising a musím říct, že se nemůžu dočkat až vyjde. Na konci besedy byla ještě malá autogramiáda, kde si mohli všichni, kdo chtěli a nestihli to včera, nechat podepsat knížky.

Jsem moc ráda, že jsem CONiáš navštívila, což je vám asi jasné z toho množství superlativ, která jsem použila a jsem si jistá, že zavítám i na další ročník.

Fantasy a sci-fi knihy.
Spousta knih...
Beseda se Samanthou Shannon.


Žádné komentáře:

Okomentovat

Komentář mě vždy moc potěší, protože mě zajímá váš názor na to, co píši. Snažím se odpovídat na všechny.